(Door: Martien Pennings)

Ja, misschien kan je wel zeggen dat zulke koppen boven zulke artikelen de zaak van Israël niet vooruit helpen. Maar dat ik zulke taal moet gebruiken, is niet mijn schuld. De starnakelse krankzinnigheid waarin de hele mainstream nieuwsvoorziening ten aanzien van de Joden is gevangen, begint namelijk steeds meer op de wat beschaafdere Jodenhaat te lijken die in de betere kringen van de Europese bourgeoisie in de jaren 1930 vigeerde. En ik zie geen andere mogelijkheid dan op dit marginale weblog – dat niettemin een vitale functie vervult die de mainstream nepjournalistiek laat liggen – op deze provocerende manier aan de bel te trekken.

Nieuwsuur had gisteren overigens wel video’s: “Schrijvers maken zich op voor het Boekenbal” en “Vlaamse boekenweek geen groot succes”,  “Kees van Kooten live vanaf het Boekenbal”. Ik had die altijd maar vrolijk-assertieve rotkop van die presentator, Twan Huys, liefst eraf gerukt.

Nee, voor de schitterende speech die het op wereldschaal absoluut essentiële behandelde, hadden de “journalisten” geen tijd.

Trouwens, de pro-Israëlische politieke krachten die in Nederland de macht en de kracht zouden hebben om deze speech althans Nederlands ondertiteld op het internet te zetten, laten het ook afweten. Om er twee te noemen: CIDI en PVV.

Lees al mijn odes aan het NON-journaal !!!

______________________________
Link naar dit stuk bij E. J. Bron