Nou nee. Maar ja, anderzijds kent een mens zichzelf misschien niet qua bloeddorst en de haat die ik gisteren voelde toen ik las dat Roemer en Pechtold uitgebreid hadden zitten betogen dat de islam prachtig is en de angst voor de islam geheel ongegrond . . . . .  ja, hoe was die haat eigenlijk? Ik moet even goed nadenken want ik heb gisteren bijna drie liter wijn nodig gehad om mezelf bewusteloos te krijgen.

Dus moet ik nu eens even rustig en grondig mediteren en teruggaan in de tijd helemaal tot gisteren. Het begon met misselijkheid en ik heb daadwerkelijk boven de wc-pot gehangen. Daarna kwam er een soort euforie over me, alsof ik, zoals Gert Jan Segers van de Christen Unie zegt, werd “gedragen” door een hogere macht. Maar het was duidelijk niet Jezus. Hosannah! Laat ons uit moorden gaan! Daarna, door de dag heen, verschillende verschijnselen: koude haat, hete haat, toegesnoerde keel, brandende tranen achter de ogen, dubbelklappen van de geestelijke pijn. Tussendoor dat stukkie schrijven over Roemer en Pechtold. Vooral tussendoor ook werken aan de vertaling van dat boek over nazi’s, de islam en het moderne Midden-Oosten.

En vanmorgen bij het opstaan, rond half vijf, veel berichten over de islam in mijn mail-box, want ik zit dus helemaal in die autistische echoput van een eenzijdige internet-bubbel, waarin ik alleen maar berichten krijg die mijn wanen en obsessies voeden. Nou ja, behalve dan die tegengeluidjes van Roemer en Pechtold die er tussen door waren geglipt.

Ik pik er één vers berich voor u uit. Het is van Raymond Ibrahim die een boek heeft geschreven over de actuele massamoord op Chistenen door moslims wereldwijd: Crucified Again. Eigenlijk is het thema van Ibrahims bericht de vraag: is ISIS nou echt wel de kern van de islam? Voor islamkenners is dat geen vraag, maar hij wordt natuurlijk alom gesteld door degenen die maar op één ding uit zijn: gerustgesteld worden en het fijne gevoel in eigen hoofd en organisme behouden. Dat zijn de mensen die positieve idealisten willen blijven, zoals Roemer en Pechtold. En Rutte trouwens ook.

Enfin, Ibrahim weet natuurlijk perfect wat er zelfs af en toe in de Volkskrant staat: dat ISIS echt alles keurig doet volgens Koran en Soenna. En daar hoort ook kanibalisme bij!

Onder de titel “Cannibalism: ISIS Revives Islam’s Original Terror Tactic” vertelt Ibrahim een paar anecdotes uit het rijke horrorverhaal dat islam heet. Ik zou zeggen: ga eens lezen en onthoud dat er maar één echt gevaar is in Nederland: Geert Wilders!

Pechtolds blik nadat hij een groot Kwaad aan de kaak heeft gesteld, namelijk Jan Roos. Zie Pauw en Jinek.

Leuke kleine meisjes in Libië voordat de islam zich met hen bemoeide. Zie Raymond Ibrahim.