SYLVANA KWOOT VOORDEEL HUIDSKLEUR_LI

Dan wordt dus de vraag wanneer Sylvana Simons al dat Westerse racisme heeft ontdekt. En wanneer ze besefte dat de islam véél beter is.

*** ZIE OOK ONDER AAN DIT ARTIKEL EEN UPDATE VAN 22-11-2019 OVER “RACISME”

Hoeveel woorden heb je nodig om de geestesziekte die rondwaart onder de Westerse nep-elites te beschrijven? Ik heb geprobeerd een cliché te munten door te spreken van (adem in) het met de islam collaborerende links-regressieve narcistisch-hedonistische zelfverheffingsneuroten-machtsconglomeraat (adem uit). Bekijk deze definitie eens rustig en welwillend, zou ik de lezer willen vragen, en vertel me dan eens wat er ontbreekt of niet in thuishoort.

In elk geval is elke term in deze definitie van toepassing op Sylvana Simons. Ze zat tot mijn verbazing onlangs in een discussie met niemand minder dan Douglas Murray, iemand die intellectueel en moreel in een andere league speelt dan Simons. Toch vielen mij haar retorisch vermogens en de kwaliteit van haar Engels honderd procent mee. Enfin, zoals de dichter zei: “Alles is veel, voor wie niet veel verwacht.” Inhoudelijk, overigens, was het natuurlijk weer hetzelfde identiteits-slachtoffer-gelul.

 

Ik heb de moeite genomen eens te gaan kijken wat de reacties waren onder het item dat GeenStijl aan het debat Murray-Simons wijdde. Daar zag ik dat de “reaguurders” over het algemeen hetzelfde hadden gezien als ik.

Simons sprak over de pijn van de zwarte mens die ieder jaar rond Sinterklaas weer met “blackface” geconfronteerd wordt. Nou denk ik persoonlijk dat Simons donders goed weet dat die pijn erg meevalt en dat het meestal pure aanstellerij is, waarachter alleen maar haat tegen het Westen en hang naar zelfmanifestatie schuil gaat. Waarover gaat het helemaal? Eens in het jaar gedurende twee weken lopen mensen-van-kleur in Nederland de kans een goedmoedige Zwarte Piet tegen het lijf te lopen. Die in Nederland bovendien steeds minder op een Bos-Creool uit Suriname gaat lijken. Voorts heeft “blackface”, een verschijnsel uit de slavernijgeschiedenis van Amerika, niks te maken met de midwinter-rituelen van de Europese mensheid. Want die rituelen met zwart-geschminkte boe-mannen zijn echt ouder dan 150 jaar. Dus waar maken die zeikerds zich zo druk over?

Bovendien is volgens mij mijn blanke chronische zielepijn veel groter en reëler: ik word in Nederland alle dagen van het jaar in de publieke ruimte vele tientallen keren geconfronteerd met een symbool dat ik associeer met Jodenhaat en dat ik voor nazistisch houd: de islamitische hoofddoek. En ik leef in een cultuur waarin die hoofddoek ook nog eens door zogenaamde kwaliteitsmedia voortdurend gepromoot wordt.

Ik leef in een cultuur waarin ik moet aanhoren dat Sylvana Simons, die zich met dat zootje agressieve aanstellers van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) verbonden heeft, ook nú nog in deze discussie met Murray, het woord “islamofoob” laat vallen. Alsof afkeer van de nazislam niet een reële en fatsoenlijke emotie zou wezen. Maar Simons vindt de nazislam prachtig: in het recente verleden sloot Simons zich aan bij de nazislamitische Erdogan-Turken van DENK. En kijk hieronder eens naar het vriendschappelijke handje van Simons op de schouder van antisemiet, Westen-hater en islamist Abou Jahjah.

Ik moet even een uitzondering maken voor die keer dat Simons zich – wellicht, wellicht, wellicht – bedreigd heeft kunnen vóélen. Dat was toen er in 2016 een carnavalsliedje was gelanceerd met de tekst: “Oh Sylvana, waarom pak jij je koffers niet” en enzovoort-enzovoort. Door een of andere gek was dat liedje op YouTube voorzien van afbeeldingen van Simons hangend als “strange fruit” aan een boom: hier. (Ga hierheen voor ’n kort interviewtje met Nina Simone en ’n vertolking van “Strange Fruit” die althans mij door mijn ziel sneed.)

Toch denk ik dat er voor Simons geen enkele gevaar heeft gedreigd om vanwege haar collaboratie met de nazislam en haar racisme-gezeik vermoord te worden. Maar als van nazislam-criticus Geert Wilders de bewaking wordt opgeheven, geef ik hem geen twee weken meer.

Mevrouw Simons in haar debat met Murray: “So if you are offended by blackface every year, I do not need to understand how come you are offended. All I need to say is: this is not my intention and how can I fix it. And if you say you can fix it by stop acting this way, than that is what I do.”

Dus: zegt iemand dat-ie beledigd is? Onmiddellijk stoppen met de gewraakte woorden of handelingen!

Overigens kunnen we die makkelijk terugkaatsen, want ik, en velen met mij, worden voortdurend gekwetst door die suggesties van Simons cum suis van “onze” racistische wil tot onderdrukking van mensen-van-kleur, terwijl de werkelijkheid is dat er een hele schuldbewustheids-en-voortrek-industrie is gebouwd rond zwarten, moslims en “vluchtelingen”. Die industrie kost de belastingbetaler jaarlijks miljarden, die ten koste gaan van de sociale voorzieningen van de Nederlandse burger op het gebied van gezondheidszorg, politie-bescherming, oudedagsvoorzieningen, onderwijs en huisvesting. Die zieligheidsindustrie gaat ook ten koste van de Nederlandse veiligheid en cultuur: aanslagen blijven dreigen en de islamisering schijnt onstopbaar.

Het is nog niet zo erg als in Amerika, waar zwarten gemiddeld zóveel dommer, crimineler én luier blijken te zijn dat de voortrek-programma’s er niet meer tegenop kunnen voortrekken, maar als het aan Simons cum suis ligt dan gaan we snel in diezelfde richting. Wat zegt u? Ja-ja-ja, dat zei ik: dommer, crimineler én luier. Maar er zijn niettemin maar heel, héél weinig blanken in het Westen die daarom graag alle kleurlingen zouden vermassamoorden. We schakelen liever een tandje bij in de voortrek-industrie.

Dat de zwarten (mensen-van-kleur) wereldwijd, in Afrika, in Amerika en in Europa, als groep, als etnische soort een probleem hebben, wordt gelukkig door steeds meer zwarten (mensen-van-kleur) ingezien. In Amerika is er bijvoorbeeld, zoals ik eerder schreef “een steeds sterkere beweging onder zwarten, die de waarheid onder ogen ziet, die grotendeels pro-Trump is en gaat onder motto’s als “Walk away from the Plantation. De “plantation” staat dan voor de Democratic Party. De leiders van deze walk-away-beweging, bijvoorbeeld Candace Owens – hier op twitter hier op YouTube – beschuldigen de Dems ervan dat ze de zwarten consequent in een slachtoffer-rol hebben gedrukt om stemmen te winnen, maar nooit werkelijk aan de emancipatie van zwarten gewerkt hebben. En zonder ze de waarheid te hebben verteld: namelijk dat er in het moderne Amerika geen institutioneel racisme meer is dat zwarten tegenhoudt en dat ze zelf beter hun best moeten gaan doen. Dat eerder het tegendeel van anti-zwart racisme aan de hand is, namelijk ‘black privilege’.

CRIMINALITEIT ZWARTEN AMERIKA

Voor de bewegende beelden in de tweet: hier.

Of het probleem met zwarten (mensen-van-kleur) nou “etnisch” of “genetisch” of “cultureel” of een combinatie is van dat alles, is van secundair belang. Van belang is de vaststelling van het feit dat die wereldwijde achterstand blijkbaar niet met voortrek-programma’s en “ontwikkelingshulp” ongedaan gemaakt kan worden. Zwarten (mensen-van-kleur) zouden vooral eens moeten ophouden met het “kolonialisme” de schuld te geven van die achterstand. Het kolonialisme heeft de zwarten (mensen-van-kleur) de tools, de technologie en zelfs soms de infra-structuur gegeven om zelf iets van Afrika te maken. Maar ze maken er dus niks van. Dat hoeft, bedenk ik me nu zomaar ineens, echt niet aan de donkerte van de huid te liggen. Arabieren, die heel graag voor “blanken” doorgaan, produceren ook al 1400 jaar niks anders dan overbevolking, oorlog en terreur. Maar of dat nou ligt aan die licht-getintheid of aan de nazistische islam: wie zal het zeggen?

Hoe dan ook. Ik, in mijn goedmensennood, die ik op jongere leeftijd natuurlijk ook doorleefd heb, schreef ooit een stuk in Trouw onder de titel: “Rekolonisatie met de Rechten van de Mens in de Hand”, waarin ik pleitte . . . . nou ja: u snapt waarvoor ik pleitte. Tsjezus, zou het dan tóch daarop neer komen:

“Take up the White Man’s burden
Send forth the best ye breed
Go bind your sons to exile
To serve your captives’ need;
To wait in heavy harness,
On fluttered folk and wild
Your new-caught, sullen peoples,
Half-devil and half-child.”


SYLVANA BRIDGET DAPHNE

“Wij”, van de blanke meerderheid, ondergaan in het Westen een voortdurende “sensitiviteitstraining” teneinde de gevoeligheidjes van de (eventueel moslimische) mens-van-kleur te leren ontzien en intussen worden we door de extremisten van die groepen voor racist en nazi uitgemaakt.

Inderdaad maakte Simons tijdens de discussie met Murray het onwetende Engelstalige publiek wijs dat een uiterst marginale neo-nazi als Ben van der Kooi, een zogenaamde “patriottische activist” – kijkluister vanaf minuut elf – model staat voor alle blanken (en zwarten!) die Zwarte Piet willen behouden. Vervolgens knoopt ze aan die Van-der-Kooi-neo-nazi-suggestie een incident vast waarbij op 8 november 2019 een aantal pro-Zwarte-Pieters een vergadering van Zwarte-Piet-eruitschoppers verstoorden. Maar het is totaal onbewezen dat het zo ernstig is geweest als Simons hier voorgeeft:

“surrounded by a large number of police to protect them against the extremely violent hooligans, neo-nazi’s and self-proclaimde white supremacists such as Ben van der Kooi”
“extremely aggressive”
“stormed the building wearing forage caps, shouting racial slurs, threw fire-boms into the building”
“the car of one of the frontmen of KOZP was completely smashed”.

Dat er maar twee arrestatie zijn verricht van een verondersteld aantal van zestig “aanvallers” (?) ziet Simons als bewijs dat die racisten in Nederland hun gang kunnen gaan en mensen die alleen maar Zwarte Piet het land uit willen schoppen niet vreedzaam kunnen vergaderen. Maar nogmaals: bewezen is die gewelddadigheid totaal niet. Sterke aanwijzing dat het allemaal erg meeviel: deze KOZP-types zouden ongetwijfeld allemaal met hun smart-phones opnamen hebben gemaakt als er iets echt gewelddadigs te filmen was geweest. Maar er is geen enkel bewegend beeld van die zogenaamde gewelddadige overval naar buiten gekomen.

Intussen weet Simons verdomde goed dat er aan zwarte mannen gemiddeld veel mankeert. In een interview in de Volkskrant in 2001 had ze het over hun onbetrouwbaarheid, gebrek aan empathisch vermogen, het in-het-rond-neuken, gewelddadigheid en weigering om voor kinderen te zorgen. Gemiddeld dan, hè? Want er zijn ook goeien. Je mag nooit vergeten de goeien te noemen. En, zegt ze ook in dat interview: zwarte mannen zijn lekkerder dan witte. Dan wordt dus de vraag wanneer Sylvana Simons al dat Westerse racisme heeft ontdekt. En wanneer ze begon te ontdekken dat de islam véél beter is.

Een van de meest domme en krankzinnige onderdelen van het voortdurende zeiken van Simons cum suis is het gemekker over het slavernijverleden van Nederland terwijl ze flirt met de islam, die een veel wreder omvangrijker en langduriger slavenhoudersverleden heeft dat het Christelijke Westen en bovendien niets aan de ontwikkeling van Afrika heeft bijgedragen.

Reaguurder “Sjefke7807” vraagt onder het item van GeenStijl:

“Waarom zijn er in het gehele M.O. geen ‘Abolishment groups’ te vinden? Nu niet, maar ook historisch gezien niet? Waar de Abolishment Movements in het Westen/ Europa als paddenstoelen uit de grond schoten omdat men het er toch wel over eens was dat de slavenhandel iets bijzonder verwerpelijks was waar “we” maar beter snel vanaf stapten, zijn die in het M.O. tot op de dag van vandaag met een lantaarntje te zoeken.”

Ja, en ik voeg eraan toe: dan had je ook nog die hele grote “Abolishment Movement” in Amerika, geheten de “Civil War” (1861-1865) waarin in een strijd om de slavernij af te schaffen tienduizenden jonge blanke mannen de dood vonden. Er valt te twisten over de vraag hoe idealistisch de slavenbevrijdende soldaten waren, maar zeker is dat in de islamitische wereld zo’n oorlog nooit gevoerd had kunnen worden.

Ik citeer nog even “Sjefke7807” over het karakter van de islamitische slavernij:

“( . . .) de ‘castratie’ zoals de Arabieren die toepasten behelsde het met een kapmes afhakken van het gehéle zaakje, niet alleen het scrotum. Het werd toegepast bij jongens tussen acht en twaalf jaar oud. Driekwart stierf ofwel direct aan de gevolgen hiervan door de zware bloedingen dan wel in de maanden erna door infecties die optraden. De ‘levensduur’ van een Afrikaanse slaaf was in het M.O. drie tot vijf jaar waar in Amerika vaak hoge leeftijden behaald konden worden. Wat overigens niets afdoet aan de totale verwerpelijkheid van het bezit van slaven. Als leestip wil ik u de werken van missionaris David Livingstone aanraden die er gedetailleerde verslagen van schreef bij zijn tochten door Afrika. Hij was ook één van degenen die hard pushte op de afschaffing van de slavernij omdat hij met eigen ogen aanschouwde wat de Arabische slavenhandelaren aanrichtten bij het verkrijgen van hun ‘waar’. Hier een kleine vertaling uit zijn ‘Missionary Travels’ en ‘Narrative of an expedition to the Zambezi’:

‘Twee vrouwen waren de dag ervoor doodgeschoten omdat ze probeerden hun touwen los te krijgen. Van één vrouw werd het hoofdje van haar baby ingeslagen door de Arabische slavenhaler omdat ze niet haar lading en het kind tegelijkertijd kon dragen; en een andere man werd met een bijl doodgeslagen omdat hij door de knieën was gezakt van vermoeidheid. Diegenen die weg genomen zijn uit het land is slechts een kleine selectie van de slachtoffers. We realiseerden ons niet hóe verschrikkelijk de aard van deze handel was totdat we het bij de bron aanschouwden. Satan heeft hier waarlijk zijn Zetel! Behalve degenen die daadwerkelijk werden gevangen genomen, stierven er in de dorpen duizenden aan hun wonden en door honger, verdreven uit hun dorpen door de oorlog die aan beide kanten woedde met hun eigen clans en naburige stammen. Afgeslacht door de lust naar geld die werd aangemoedigd door, laten we dat vooral niet vergeten, de slavenhandelaren in Cuba en elders.’

De slavernij werd in moslimlanden onder zeer grote druk van het Westen schoorvoetend afgeschaft, en met frisse tegenzin ook nog. O.a. Engeland startte er de Barbarijse bombardementen in de late 1800’s over in een poging het te stoppen. Ook al is dat op papier nu zo, slavernij komt op dit moment nog steeds in grote getale voor in o.a. Mauritanië, Mali, Soedan, Saudi-Arabië, Jemen, etcetera. Een welgestelde Saudische familie kan nu eigenlijk nog steeds niet met goed fatsoen voor de dag komen zonder in het bezit te zijn van één of meerdere huisslaven(!). De islamitische Geschriften hebben gedetailleerde verhandelingen over hoe slavernij te bedrijven, welke regels er aan verbonden zijn, de legale status van gehouden slaven etc.. Waar twee van de drie slaven voor de trans-Atlantische markt man waren, was dit voor de islamitische slavenhandel omgekeerd, twee van de drie slaven waren vrouw.

De aantallen worden door sommige bronnen nòg hoger ingeschat. Want die historische bronnen nemen bijvoorbeeld ook de slachtoffers mee die vielen doordat de sterksten en jongsten uit de dorpen werden mee geroofd waardoor alleen de vrouwen, ouden, zwakken en zieken achterbleven die zich niet konden bedruipen omdat de beschermers en jagers die de voedselvoorziening voorzagen weg waren. Schattingen van wel 122 miljoen doden in totaal over 1400 jaar islamitische slavenhandel worden ook genoemd waarbij het totale aantal slachtoffers van die slavernij een slordige 140 miljoen bedraagt. Een heel goed boek hierover is “Slavery, terrorism and Islam” van Dr. Peter Hammond. ( . . .) De trans-Atlantische slavenhandel was in het geheel niet mogelijk geweest zonder de aanlevering door de islamitische slavenhalers. Mensen denken dat Europeanen zelf de binnenlanden van Afrika in trokken om ze daar uit hun rieten huisjes te trekken. In die tijd was dat gewoonweg niet mogelijk. Niet alleen vanwege het gebrekkige vervoer door het ruige landschap, maar vooral ook vanwege de vele dodelijke ziektes waar de Europeanen helemaal geen verweer tegen hadden. Ergo; zonder de islamitische slavenhalers en hun markten had de trans-Atlantische slavenhandel nooit in deze mate van de grond kunnen komen, if at all. En waar het Westen de slavernij in het geheel in de ban heeft gedaan is dit elders in de wereld nog steeds gemeengoed.

Weet u wanneer ik bewondering zou hebben voor S. Simons cum suis? Als zij hun protest zouden richten op de landen waar op dit moment slavenmarkten volop in bedrijf zijn.”

Ja, de huidjes van de Sylvana’s zijn net zo teer als hun tenen lang zijn. En vanwege die gevoeligheden hebben ze echt geen tijd zich te verdiepen in de vraag waar het echte Kwaad zit. Douglas Murray refereert (op 18:45) tijdens het debat aan die hysterische dunhuidigheid en aan de waanzin van onze nep-elites die aan die hysterie gehoor geven door de kwestie van de Engels biochemicus en nobelprijswinnaar Tim Hunt aan te halen.

Reaguurder “van der g”: “Tim Hunt die in 2015 in Seoul voor een zaal met journalisten een grapje maakte over vrouwen-in-de-wetenschap: ‘’Let me tell you about my trouble with girls. Three things happen when they are in the lab. You fall in love with them, they fall in love with you, and when you criticise them, they cry!’’ Na het maken van deze onschuldige grap begonnen 2 gekwetste vrouwen onmiddellijk een hetze via Twitter en de volgende dag nog voordat hij was geland in Engeland, werd hij ontslagen door de universiteit waar hij werkte.”

Dus ik moest eigenlijk maar niet dat grapje van reaguurder “Overrijp” citeren: “Ik mis de grote oorbellen, maar voor de rest heeft ze haar best gedaan om op een negerin te lijken.”

 

*** UPDATE 22-11-2019 INZAKE “RACISME”.

Victor Onrust heeft op zijn eigen weblog een fundamenteel stuk gepubliceerd over “racisme” dat ook door “Veren of Lood” is overgenomen. Ik heb geprobeerd dat stuk samen te vatten en, in de laatste zin van die samenvatting, de uiterste en voornaamste consequentie van die visie op “racisme” te formuleren. Aldus dus:

Het hele planten- en dierenrijk wemelt van de rassen.
De mens is een meester in het telen en fokken van rassen.
Ook de mens kent rassen, misschien wel honderden.
Rassen worden gevormd door selectieve overerving van onder omstandigheden nuttige eigenschappen: genen dus.
Ook de hersens (het brein) zijn genetisch bepaald.
Het brein is flexibel en kan leren, maar het ene brein kan dat in aanleg (genetisch) beter dan het andere.
Het is waarschijnlijk dat de waarneembare fysieke verschillen in rassen verband houden met verschillende soorten vaardigheden van het brein.
In het Westen is IQ de vaardigheid in conceptueel-logisch denken.
Het is mogelijk dat Westerse IQ-testen bepaalde vaardigheden van bepaalde mensenrassen niet kunnen meten.
Genieën naar Westerse IQ-maatstaven kunnen idioten zijn: de zogenaamde “savants”.
Dus als bepaalde rassen minder scoren op Westerse IQ-testen heeft dat niks met “racisme” te maken.
Anders gezegd: iemand die superieur is in conceptueel logisch denken, is daarom moreel nog geen beter mens en heeft niet het recht op grond van die superioriteit de minder-logisch-conceptueel-bekwame te onderdrukken of te vermoorden.

______________