HEERTJE BIJ TANRaoul Heertje doet op dinsdag 13 januari 2015 bijdehand bij Humberto Tan

***************************************************************
Ik heb Heertje al vaker proberen voor te lichten. Zie:
De kruiperige Jood en de islamitische demagoog: Raoul Heertje en Abdou Bouzerda en RaoulHeertje! Raoul Heertje! Raoul Heertje! “Probleem? Islam? Wâ dan?(1) en RaoulHeertje! Raoul Heertje! Raoul Heertje! “Probleem? Islam? Wâ dan? (2) en RaoulHeertje! Raoul Heertje! Raoul Heertje! “Probleem? Islam? Wâ dan? (3)Inderdaad, drie afleveringen!

Update 26 juli 2020: Het Israël van Heertje en Bromet  (7 kritieken op evenzovele afleveringen gefinancierd door reisburo NPO: december 2019 –februari 2020)

**************************************************************

“Het rode geluid van P&W is inmiddels geprivatiseerd bij Humberto Tan.” Dat ziet Feynman goed. Bij RTL Late Night was er dinsdag 13 januari een onderwerp naar aanleiding van de slachting die door moslims werd aangericht op de redactie van Charlie Hebdo, een gebeurtenis die we, tegelijk met de aanslag op de Joodse supermarkt, inmiddels samenvatten als “Parijs”. Welk onderwerp was dat dan? Dat op veel scholen met moslims een kritische behandeling van “Parijs” onmogelijk is. We zien en horen bij Humberto vooral leraren die “Parijs” bespreekbaar wilden maken met veel respect voor de islamitische leerling die gewoon zegt dat al wie de Profeet beledigt zijn strot afgesneden moet worden.

In de bijdragen aan de discussie die Raoul Heertje leverde, waren deze woorden een dieptepunt (kijk vanaf 22:37):

“Ik denk dat een boel jongeren het gevoel hebben dat ze toch niet gehoord worden en ik denk dat die voor een deel daar gelijk in hebben. Dat heeft helemaal niks met Parijs te maken, maar zij hebben het gevoel dat hun woede en pijn over . .. eh . . . de dingen die Israël doet . . . een heleboel Nederlanders kunnen zich niet voorstellen dat mensen zich zo identificeren met de rotzooi van het tuig dat de Israëlisch regering doet [sic dixit], dat kunnen wij ons niet voorstellen dat mensen zich daar heel emotioneel bij betrokken voelen en daar kwaad over zijn.”

Nou, dat kunnen we ons, gezien de in de islam ingebakken Jodenhaat en de hetze tegen Israël van de laatste 40 jaar in de linkse mainstream-media juist héél goed voorstellen! En het is niks ander dan Jodenhaat, ook bij die “jongeren”, want naar aanleiding van de oneindig veel wredere behandeling die de “Palestijnen” van oudsher en tot op heden door Jordanië, Egypte en Syrië ondergaan hoor je deze “jongeren” niet. De ouderen trouwens ook niet. En de linkse collaboratie-media ook niet.

Heertje denkt dat hij bijzonder en kritisch is. Maar het is een domme gehersenspoelde lul die volstrekt mainstream denkt en die mainstream is al zo’n 40 jaar identiek met de leugenlaster over Israël van “links”. Heertje is samen met die mainstream bezig het antisemitisme van moslims in Nederland te legitimeren. Na voltooiing van de “Mars door de Instituties” is “links” de politiek, het onderwijs en de media gaan beheersen. Sindsdien horen we nog maar één geluid en is al wie iets anders denkt een racist. Wie wil weten hoe dat precies in zijn werk is gegaan, leze mijn essay “Israël en Europa gaan kapot aan de Linkse Kerk”. En wie iets over Israël wil weten, leze “Een korte geschiedenis van Israël“.

Op dit moment lees ik zelf een boekje uit 2011 van Hans Moll, een oud-NRC-journalist: “Hoe de nuance verdween uit een kwaliteitskrant” met als ondertitel “NRC Handelsblad neemt stelling tegen Israël”. Het is een gedetailleerde analyse van het manipuleren, insinueren, liegen en verzwijgen door de NRC-correspondenten (hier nog een) en de NRC-bureauredacties in het nadeel van Israël en in het voordeel van de Palmaffia’s. En zo is het de afgelopen dertig, veertig jaar in alle mainstream-media geweest. Zelf heb ik recent één bijzonder smerig opiniestuk uit de PvdA-hoek gefileerd en inzake de Volkskrant, het NOS-journaal en de Vlaamse media heb ik de laatste jaren dezelfde leugenlaster- en verzwijgpatronen bloot gelegd als Hans Moll voor de NRC doet. Maar Raoul Heertje, die zich voorlijk waant, slikt het achterlijke, foute en collaborerende gelul blijkbaar voor zoete koek.

Oh ja, Heertje: mocht onderhavige tekst je onder ogen komen: je hebt natuurlijk Ari Shavit en zijn “Mijn Beloofde Land” gelezen, de mega-New-York-Times-best-seller en je hebt dat natuurlijk met diepe bewondering gedaan. Ik kan je vertellen dat het een slecht en fout boek is en een Judaskus voor Israël. Het is het boek van een Stockholmsyndroom-Jood. Ik heb alle zeventien hoofdstukken ervan apart geanalyseerd: het is rotzooi van een verrader van het beste in de Joods-Chistelijk-Verlichte traditie. Shavit is net zo iemand als jij. Een domme klootzak met voorlijkheidscomplex dus. Een zelfmanifestant.

UPDATE:

Iemand tipt me over een interview in Trouw met Heertje in december 2014. Hieronder de wartaal die hij over Israël uitslaat in dat interview:

“Het bestaan van Israël wordt niet bedreigd, er is geen enkele militaire macht die Israël kan verslaan. Dat betekent niet dat je al die raketten moet toestaan. Kijk, Israël heeft de Palestijnen er gewoon uitgegooid, het heeft zich net zo slecht gedragen als elke andere bezetter. Leon de Winter en andere halve zolen vertellen dat verhaal niet. Omdat ze bange Joden zijn die denken dat je het met liegen wel redt. Ik moet mijn woede daarover inhouden, omdat ik al die onzin ook jarenlang heb geloofd.

Ik ben opgegroeid met het idee dat Israël begonnen is als leeg land. Joden hadden land nodig, en ze komen daarvandaan… Net als de smurfen, die komen uit de waterkraan. Sorry, maar dat is dus een onzinverhaal. Toen ik een paar jaar in Israël studeerde, heb ik dat daar nota bene van rechtse vrienden gehoord. In Israël is daar geen discussie over. Ik was daar vorig jaar weer voor het eerst in twintig jaar om het aan mijn dochter te laten zien. Het is een veerkrachtig land, maar het heeft zichzelf afgesneden van de rest van de wereld.”
____________________

Dit stuk is doorgeplaatst op E. J. Bron